Nazwa usługi: Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna
Wydział Gospodarki Komunalnej
ulica Zegrzyńska 1
05-110 Jabłonna
tel. 22 76 73 381, 22 76 73 385


- w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu, - pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, - wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C), - za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/ - za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o wydanie zezwolenia
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 odcinka pasa drogowego z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót lub informacja o sposobie zabezpieczenia robót jeśli projekt nie jest wymagany
  • zgłoszenie wprowadzenia zmian organizacji ruchu; w przypadku jej wprowadzenia wraz z potwierdzeniem zawiadomienia organu zarządzającego ruchem, zarządcy drogi oraz właściwego komendanta policji
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia budowy obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub kserokopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia budowy obiektu umieszczanego w pasie drogowym
  • oryginał pełnomocnictwa/upoważnienia w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika/upoważnionego lub kserokopia ww. dokumentu (oryginał do wglądu) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w przypadku działania pełnomocnika
  • kserokopia zgody na lokalizację urządzenia
  • kserokopia planu zagospodarowania terenu dla wnioskowanych robót
  • kserokopia dokumentu z naniesionym technicznymi parametrami projektowanej infrastruktury (m.in. długość i szerokość, osłony itp.)
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do Urzędu Gminy Jabłonna wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
   
Kogo dotyczy: Osób lub instytucji zamierzających zająć czasowo pas drogowy, w stopniu dopuszczalnym dla ruchu drogowego, w celu wykonania prac dla których zajęcie to jest niezbędne.
   
Opłaty:

- brak opłaty od złożonego wniosku,
- z tytułu zajęcia pasa drogowego – zgodne ze stawkami określonymi w uchwale Rady Gminy Jabłonna,
- 17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001

   
Czas załatwienia sprawy: Zgodnie z ustawą - Kodeks postępowania administracyjnego.
   
Tryb odwoławczy: Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Obozowa 57, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
   
Podstawa prawna: Ustawa
o Kodeksie postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)
Ustawa
z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.)
Ustawa
z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.)
Inne
Uchwała Nr XVI/212/2020 Rady Gminy Jabłonna z dnia 2 marca 2020 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie infrastruktury technicznej na drogach gminnych, których zarządca jest Wójt Gminy Jabłonna (Dz.Urz.Woj.Maz.z dn.13.03.2020 r., poz. 3276)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: W toku postępowania organ właściwy do rozpatrzenia wniosku może zażądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów, wynikających ze specyfiki sprawy.