Nazwa usługi: Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
ulica Modlińska 152
05-110 Jabłonna
tel. 22 76 77 340


- w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu, - pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, - wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C), - za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/ - za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o zmianę posiadanego wpisu
  • dokument potwierdzający zmianę, która jest przedmiotem wniosku (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy)
  • pełnomocnictwo – w przypadku występowania przez pełnomocnika (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy)
  • dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej
   
Sposób załatwienia sprawy:
   
Kogo dotyczy:
   
Opłaty:

- 25,00 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem,
- 17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001

   
Czas załatwienia sprawy: do 7 dni
   
Tryb odwoławczy: Od wydanej decyzji odmawiającej przedsiębiorcy wpisu do rejestru stronie służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Obozowa 57, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221)
Ustawa
z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.)
Rozporządzenie
Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122)
Ustawa
z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: 1. Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru nie podlega opłacie skarbowej. 2. W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca, na podstawie art. 9ba ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych. 3. Zgodnie z art. 9cb ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wójt wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.