Nazwa usługi: Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna
Wydział Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych
ulica Modlińska 152
05-110 Jabłonna
tel. 22 76 77 333


1. w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu, 2. pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, 3. wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C), 4. za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/ 5. za pomocą skrzynki ePUAP:  /i54qay16jn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • kserokopie stałych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu
  • kserokopia dowodu wpłaty ostatniej raty bądź kserokopię zaświadczenia właściwego urzędu gminy o dokonanej opłacie za korzystanie z zezwolenia
  • pisemna zgoda organizatora imprezy na sprzedaż napojów alkoholowych
  • pisemna zgoda właściciela lub zarządcy terenu, na którym ma być zlokalizowany punkt sprzedaży napojów alkoholowych
  • szkic sytuacyjny terenu z naniesionym punktem sprzedaży napojów alkoholowych
  • pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej w postaci elektronicznej wniosku o wydanie zezwolenia na jednorazową zezwolenie sprzedaż napojów alkoholowych, w trakcie imprez organizowanych na otwartym powietrzu lub w pomieszczeniach.

W przypadku wniosku o jednorazowe zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych wniosek należy składać na 1 miesiąc przed datą imprezy.
   
Kogo dotyczy: Osoby ubiegające się o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
   
Opłaty:

Opłaty roczne za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wynoszą:
525 zł- na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa,
525 zł- na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa ),
2.100 zł- na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18 % alkoholu.
Opłaty w kolejnych latach ważności zezwolenia - uzależnione są od wielkości sprzedaży
napojów alkoholowych w roku poprzednim. Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
17 zł - za ustanowienie pełnomocnika*,
24 zł - za wydanie duplikatu zezwolenia,
10 zł od każdej wydanej decyzji.
* Zwolnione z opłaty skarbowej są m.in. pełnomocnictwa: poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów; udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
Przedsiębiorca wnosi na rachunek bankowy Gminy Jabłonna opłatę (w trzech równych ratach) za korzystanie z zezwolenia w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września każdego roku. W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Skutkiem dokonania opłaty nieterminowej lub w nienależnej wysokości jest wygaśnięcie zezwolenia. Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niedokonania opłaty w należnej wysokości  w ustawowym terminie, może złożyć wniosek o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.

Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001

   
Czas załatwienia sprawy: Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub jego odmowa, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
   
Tryb odwoławczy: Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r. poz. 165 z późn. zm.)
Ustawa
z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: 1. Wniosek należy złożyć z kompletem załączników najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem imprezy. 2. Wniosek złożony bez wymaganych dokumentów i nieuzupełniony w terminie 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania. 3. Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane jest na okres do 2 dni przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż alkoholu w stałych punktach sprzedaży lub podczas organizacji przyjęć oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych. 4. zgodnie z at. 8a ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych dopuszcza sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych (z wyłączeniem imprezy masowej podwyższonego ryzyka) zawierających jednak nie więcej niż 3,5% alkoholu. Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych mogą odbywać się nadto wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych. 5. Przez „sprzedaż” należy rozumieć sprzedaż napojów alkoholowych placówkach handlu detalicznego. Przez „sprzedaż i podawanie” należy rozumieć sprzedaż napojów alkoholowych wyłącznie w zakładach gastronomicznych.