Nazwa usługi: Zapewnienie dostępności
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna

ulica Modlińska 152
05-110 Jabłonna
tel. 22 76 77 333


- w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
- pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
- wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C),
- za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/
- za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o zapewnienie dostępności
   
Sposób załatwienia sprawy:
   
Kogo dotyczy:
   
Opłaty:

Nie podlega opłacie

   
Czas załatwienia sprawy: - do 14 dni.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to urząd gminy niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd zaproponuje rozwiązanie alternatywne wraz z uzasadnieniem.
   
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje odwołanie. W przypadku nie zapewnienia dostępności w sposób wskazany we wniosku lub nie zapewnienia dostępu alternatywnego wnioskodawca może wnieść skargę do Oddziału PFRON, właściwych terytorialnie dla podmiotów publicznych, w terminie 30 dni licząc od daty upływu terminu na zapewnienie dostępność.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240)
Ustawa
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100)
Ustawa
z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: Każdy - bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego - ma prawo złożyć do Urzędu Gminy Jabłonna informację o braku dostępności lub informacyjno-komunikacyjnej (w zakresie dostępu do budynku oraz świadczenia usług przez Urząd, zakres minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: 1. w zakresie dostępności architektonicznej: - zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, - instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych, - zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy, - zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573); - zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób. 2. w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: - obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje, - instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia, - zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności - w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania, - zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.